Jumaat, 29 Ogos 2014


                                                                         PARTI PAS
                                                                                  

Saya duk fikir sorang2. Pas dah banyak bertolak ansur dengan rakan2 PR demi permuafakatan dan setiakawan dlm PR yg sering dicanang oleh PKR dan DAP. antaranya;
                                                                            
pakatan rakyat


1. Pas tak ambil pusing dengan statement DAP yg "halau pas dari PR" kalau nak teruskan juga agenda Hudud.
                                                                                  

2. Pas tak kesah kerusi MB Selangor terus diberikan kpd PKR walaupun keputusan pilihanraya PRU 13 Pas mempunyai kerusi yg lebih banyak dari PKR di Selangor.
3. Pas turut mensenaraikan nama WAWI ( sesuai dengan kehendak Anwar) bersama Azmin untuk di angkat kepada Sultan sebagai MB yg baru melalui keputusan Mesyuarat AJK Pas Pusat.
4. Pas juga tak ambil hati dengan kekasaran DAP yg halau Pas dari PR sekiranya tak bersetuju menukar MB Selangor kepada WAWI.                                    

                                                                                 
parti-parti politik dimalaysia


Semua pas dah buktikan setiakawan yg sewajarnya bagi membuktikan kecintaan pas kepada sebuah "pakatan" yang dibena bersama.

Agak2nya...kalau Tuanku Sultan menerima perkenan Yb Pas sebagai MB Selangor yang baru mengantikan TSKI, teman2 rasa PKR dan DAP boleh terima ke tak? atas dasar kepentingan PR dan setiakawan yg diwar2kan sebelum ini. Sekadar senario analisis sahaja dan percambahan minda. komen berkaitan status sahaja diterima.


Gambar: TOLONG YA....



Tiada ulasan: